Foire aux Questions / Frequently asked Questions

Qu’est-ce que le site Omnivox et comment puis-je y accéder ? / What is the Omnivox site and how can I access it?

This is a question and answer forum. In order to see other responses to these questions, you must first post your answer
Picture of Admin Ilasalle
Qu’est-ce que le site Omnivox et comment puis-je y accéder ? / What is the Omnivox site and how can I access it?
by Admin Ilasalle - Monday, 10 September 2012, 10:50 AM

Qu’est-ce que le site Omnivox et comment puis-je y accéder ?

Omnivox est le site que le Collège LaSalle met à votre disposition pour consulter vos notes, récupérer votre horaire, télécharger les documents importants, faire des annonces, etc.

Pour y accéder, vous devez créer vous-même votre NIP. Pour ce faire, vous devez aller sur le site https://collegelasalle.omnivox.ca et cliquer sur Première utilisation?. Ayez en main votre numéro d’étudiant, votre code permanent, ainsi que votre date de naissance. Vous trouverez ces informations sur votre contrat de services éducatifs.

Important : Le mot de passe et le NIP d’Omnivox ne sont pas les mêmes que ceux permettant d’accéder au site des classes virtuelles et des didacticiels.

Si vous rencontrez des difficultés pour créer votre NIP, écrivez à ilasalleadmin@ilasalle.com et décrivez, de façon précise, votre problème.

==========================

What is the Omnivox site and how can I access it?

LaSalle College created the Omnivox portal to allow students to verify grades, access schedules, download important documents, receive announcements, and more.

To access it, you’ll need to create your PIN on https://collegelasalle.omnivox.ca by clicking on First-time User? Be sure to have your student number, permanent code and birth date ready. This information can be found in your Educational Services Contract.

Please note: Your Omnivox password and PIN are different from your login information for virtual classes and Courseware!

If you have difficulties creating your PIN, write to ilasalleadmin@ilasalle.com with a detailed description of your problem.